luni, 30 iunie 2014

Cum am proiectat si montat bucataria

Proiectare bucatarie in autocad


Va salut in acest articol vreau sa-mi impartasi experienta mea cu proiectarea si montarea bucatariei. 

Anul acesta impreuna cu sotia am cumparat o garsoniera mica 32mp. 
Ramasi fara bani practi am hotarat sa-mi proiectez si montez mobila singura. Si am inceput cu mobila de bucatarie. Experienta mea in domeniul ingineriei ma ajutat la proiectarea bucatariei. 




Asa arata bucataria la inceput inainte de achizitionarea apartamentului.





Aici am incercat sa fac o panorama dar nu prea am reusit.
Inainte de realizarea proiectului trebuie facute masurarile in zona unde va fi amplasata bucatarie. Am ales peretele, de fapt nici nu era ce sa aleg pentru ca bucataria din start a fost gandita pe un perete unde au si fost montate toate tevele si cablurile electrice. In primul rand am masurat lungimea si inaltimea peretelui. Dupa am cotat faianta, inaltimea de la podea, si latimea faiantei, pe lungime bineinteles ca merge pe lungimea peretelui. Deasemenea am facut cateva masurari la gaurile de canalizare si apa. In partea de sus a peretelul pe toata lungime este amplasata teava de gaz pe care deasemenea am masurat, distanta din tavan si de la perete. Este important de facut mai multe masurari. De exemplu daca masurarile se fac pe inaltime se fac minim 3 masurari, jos la mijloc si sus. Din cauza peretilor denivelati distantele ar putea fi diferite.


Proiectul creat in autocad a bucatariei

Dupa ce am avut toate masurarile am inceput sa proiectez bucataria in aplicatia autocad. Aici ma ajutat experienta de inginer si lucru zilnic in autocad. Bineinteles ca sunt si alte aplicatii care iti permit sa proiectez o mobila. Ca exemplu poate fi pro100 si altele.
Dupa ce am proiectat bucataria, am inceput sa caut mobila la comanda pe google sa vad care ar fi pretul pentru montarea bucatariei. Am scris pe google montare bucatarie sau montare mobila nu mai tin minte.
Am trimis un e-mail la primele 20-30 de rezultate cu urmatorul mesaj:
Buna ziua. Cat ma costa bucataria din linkul urmator. Varianta cea mai ieftina. https://drive.google.com/file/d/0B7dYNAGubfo0YUpmdDhncjlGRHc/edit?usp=sharing

 Am primit mai multe raspunsuri si toate ca pret erau in jur de 3000 - 4000 lei.

Buna ziua. Varianta cea mai ok, fara amortizoare si din pal melaminat 3300-3500 ron. Ieftin , nu am calificat-o ca si produs de proasta calitate


Buna ziua cea ce solicitati  va costa pe vareanta de pal  4000 ron O zi buna

Pretul poate ca este Ok pentru asa o bucatarie. Insa pentru mine era prea mult. Si am hotarat sa montez bucataria singur. 
Intr-o lista de excel am adaugat toate bucatile din proiect. Si cu acea lista am plecat la un magazin unde se vand bucati mari de PAL. Magazinul avea si un departament de proiectare care a aranjat piesele in asa fel sa fie cat mai optimizat. IN total au iesti 3 bucati de PAL simplu alb si una Color pentru usi. In 2-3 zile comanda a ajuns acasa. O vedeti in imaginea de mai jos.



Intre timp am hotarat sa fac si plase pentru tintari. Un vecin mi-a recomandat un om care imi face plase la un pret de 260 lei adica:
O usa 100 lei si 2 ferestre cate 80 lei. 
Insa eu la recomandarea unui prieten am fost la un magazin am cumparat materialele necesare pentru o usa su 2 ferestre si ma costat in total doar 100 de lei. Am facut economie de 160lei.



Toate piesele de bucatarie le-am aranjat mai intai dupa corpuri ca sa-mi fie mai usor de lucrat. In total am avut 4 corpuri. Corpul de baza, corpul A suspendat, corpul intreg sau lung, si corpul B. Le vedeti aranjate in imaginile de mai jos.







Dupa ce piesele erau aranjate pe corpuri a inceput procesul de montare a bucatariei. La acest proces mau ajutat 2 prieteni Andrei si Romeo. Inceputul a fost foarte greu, nu stiam cu ce sa incepem, treceam de la un lucru la altul, dar dupa o ora, doua am intrat proces.


In imaginea de mai jos montam balamalele pe usa este mai simplu de montat pe podea.


Corpul de baza este aproape gata, in urma montarii proiectul a suferit cateva modificari din mai multe cauze.



Intr-un capat de perete am teava de gaz si am fost nevoit sa tai din bucatarie. Mai corect era sa ocolesc cumva teava. Dar in momentul proiectarii nu mia trecut prin cap.


In imaginea de mai jos am montat corpul intreg (lung).
La nivel a iesit foarte bine :).



Intre timp am pus si plasele de tintari.


Mai jos sunt corpurile suspendate, cu gaurile pentru rafturi cu elementele de fizare pe perete si pentru usi.










Credca cel mai simplu a fost sa pregatesc corpurile suspendate.



Mai jos am montat si plasa de la fereastra.


Toate trei corpuri suspendate sunt gata. Urmatorul pas este suspendarea pe perete.



De la magazin am cumparat un profil de asta intreg, nu mai stiu cum se numeste, pe care se agata toate corpurile suspendate. Acest sistem mi se pare mai bun pentru ca pui toate corpurile intr-o linie si ofera o rezistenta mai mare.





Corpurile se deplasau pe verticala ca pe o sina, zici ca erau usi glisante :).


Si iarasi verificarea cu nivelmentul, totul este ok :).


Aici se vede legatura intre cele 2 corpuri. 
Corpurile intre ele deasemenea le-am intarit.



In spatele unui corp am prize pe care le-am scos, facand o gaura in PFL (tabla din spatele corpului)





In mijloc nu sunt usi pentru ca vreau sa le pun din sticla..


IN imaginea de mai sus montam blatul. Blatul a abut o lungime de 3.00 metri, eu aveam nevoie doar de 2.10m. Bucata pe care am taiat-o am facut-o masa.



In capat unde sunt tevele de gaz iarasi am taiat sa intre tevele.



Chiveta ma luat-o rotunda si mica sa ocupe cat ma putin spatiu. Am luat masurarile si am decupat o gaura din Blat.



Intre timp am incercat cum se aranjeaza cuptorul si masina de spalat. Avand in vedere ca totul am facut la milimetru, totul a incaput foarte bine.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu